dissabte, 26 d’octubre de 2013

QUI SÓC? Xavier Rius Sant


Nascut a Barcelona el 1959, sóc mestre, periodista i escriptor especialitzat en conflictes internacionals, immigració i ultradreta. Visc a Moià i a Barcelona.
Vinculat a moviments pacifistes els anys vuitanta, i més tard a associacions de drets humans i centres d’estudi de conflictes, vaig publicar diversos llibres sobre l’objecció de consciència i el pacifisme. 
Especialitzat en el seguiment de conflictes internacionals com els dels Balcans (Bòsnia i Kosovo)Món Àrab, amb articles d'anàlisis, informació i reportatges fotogràfics. He col·laborat en la majoria de diaris de Catalunya i Madrid, i he participat en projectes d’ajuda humanitària. Conflictes bèl·lics, ultradreta i el fet migratori són algunes de les temàtiques de les que escric. He publicat diversos estudis com El libro de la inmigración en España, editat el 2007 per Almuzara. 
Com a periodista sóc autodidàcta i vaig cursar estudis de narrativa dos anys a l'Aula de Lletres que després passaria a ser Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès.
Ara col·laboro al PeriódicoEl Punt Avui  (sobretot de política internacional) i El País, entre d'altres  mitjans. A COM Ràdio dirigia l'espai setmanal Conflictes del Món (clica per anar als audios). Vaig col·laborar durant molt anys a l'AVUI, Nou Diari, Diari de Barcelona, El Observador, El Independiente, El Mundo, El Triangle, El Temps etc... En determinats períodes vaig participar en la redacció dels anuaris del CIP sobre conflictes. 
A diferencia d'algú més jove de qui m'atribueixen coses que no he dit, que va a començar a escriure en un diari (clica) quan jo havia publicat varis llibres i anys després va decidir canviar de cognom (clica), jo no he canviat d'identitat. Visc a Moià i Barcelona, i quan vaig pujar el Kilimanjaro (5.895 metres) amb el meu fill, vaig tenir clar que mai arribaria més amunt. 
Fa un dos anys  vaig publicar "Xenofòbia a Catalunya" que tracta l'ascens del discurs xenòfob i les tensions a municipis com Vic, Badalona o Salt, i fa un any vaig publicar la novel.la "Amor a la carta".


Qui sóc i qui no sóc, i el meu doble sobrevingut que va canviar d'identitat per ser "Xavier Rius" i em provoca confusions i malentesos surrealistes (clica per llegir).
 
Quién soy y quién no soy, y mi doble sobrevenido que provoca confusiones sobre cosas que yo no he escrito.

LLIBRES:
On trobar Amor a la carta? (clica)
Xenofòbia a Catalunya la tenen a la Casa del Llibre de Passeig de Gràcia i a la de Rmb Catalunya








 Bagdad
A la Torre de Samarra el 2003

Sarajevo
 
 
 Aquestes dues fotos malgrat el pas dels anys tenen per a mi un gran valor emocional. La foto de l'esquerra va esdevenir símbol dels projectes de reconstrucció a Bòsnia fets per Barcelona i Catalunya. L'any 1997 va ser el cartell de l'exposició que es va fer a l'Ajuntament de Barcelona. La de la dreta la portada i cartell de la Conferència de ciutats dividides feta a Sarajevo.


Bòsnia, Irak, l'Iraq, ultradreta Xavi Rius, Sant, escritor, ¿quién es? Qui sóc? Qui és?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada