divendres, 19 d’abril del 2013

DIMECRES, VISTA A L'AUDIÈNCIA DE BARCELONA DEL RECURS D'ANGLADA PER LA INADMISSIÓ DE LA QUERELLA PEL LLIBRE "XENOFÒBIA A CATALUNYA"

                      

El proper dimecres 24 d'abril, a les 10 hores, se celebrarà a la secció Tercera de l'Audiència de Barcelona (Passeig Ll. Companys) la Vista del recurs d'apel·lació de José Anglada i Plataforma X Catalunya, contra la inadmissió per part del Jutjat n 15 de Barcelona, de la querella per injúries i calumnies presentada per José Anglada contra mi per diversos fragments del llibre "Xenofòbia a Catalunya" publicat l'octubre de 2011.

Si bé José Anglada va assistir a la presentació del llibre el 28 d'octubre a Vic de 2011,  tuitejant que "ho he trobat molt interessant i m'ho he passat molt bé", i va mantenir una relació educada amb mi el mesos següents, fins i tot arribant a signar ell el meu llibre!! (veure imatge twitter signant llibre), després que jo desvetllés on es trobava el Casal Tramuntana de Barcelona, que va gestionar el seu lloguer, un regidor de L'Hospitalet, i després de la meva assistència a l'acte de Plataforma X la Libertad  (PxL) a Torrejón de Ardoz el 30 de juny, va iniciar una actitud hostil, de twits insultants i amenaçadors i de presentació de diverses querelles i denúncies.

El 30 de juny a Torrejón jo vaig desvetllar que el José María Ruiz, que liderava l'extensió de Plataforma arreu de l'estat, que va parlar a la tribuna al costat d'Anglada, era José María Ruiz Puerta, últim president del grup nazi CEDADE (dissolt el 1994), advocat de Pedro Varela i advocat de Manos Limpias contra Garzón en la querella per investigar crims del franquisme. També vaig desvetllar que al costat d'Anglada, amb la bandera de PxL estava Eduardo Núñez, actual president de la Asociación Cultural de Amigos de León Degrelle (cap belga de les SS que morí el 1994 a Málaga), al que honoren i difonen el seu ideari i llegat.
     Dies després diferents càrrecs públic de PxC comencen a retuitejar un compte de twitter fals amb el meu nom i la meva foto amb continguts vexatoris, i Josep Anglada twiteja des del seu: "Tinc ganes de divertir-me, el primer que em carregaré serà el blocarire de X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí". Durant els mesos de juliol, agost i setembre farà reiterats tuits contra mi, qualificant-me de "rata de cloaca", dient que aniré a la presó o acabant amb "que se joda!". 
     El Sindicat de Periodistes de Catalunya i el Grup Ramon Barnils van fer diversos comunicats denunciant les amenaces de PxC cap a la meva persona, advertint que es podien entendre, també, com una amenaça a la meva integritat física:

       Alguns diputats de la Comissió d'Interior del Parlament, i altres parlamentaris es van dirigir al conseller Felip Puig mostrant la seva preocupació pel fet que els reiterats twits d'Anglada animessin a militants d'extremadreta a actuar contra la meva persona.
         I a partir de llavors ell i altres dirigents de PxC m'interposen diverses denúncies, la més important de les quals és la querella per injúries i calumnies per determinats fragments del llibre Xenofòbia a Catalunya, querella que precisa d'un acte de conciliació previ, que té lloc al Jutjat de Pau de Moià el 7 de setembre de 2012, on Anglada em demana que en retracti i pagui 100.000 euros d'imdemnització, cosa que evidentment no faig, i li permet legalment interposar ja la querella per injúries que portarà el Jutjat d'Instrucció nº 15 de Barcelona.


   Aquell dia a Moià declarà en sortir que m'interposava dues querelles i tres denúncies per diferentes qüestions (algunes de les quals ja estaven iniciades i altres no les va posar) i dirà als periodistes que "havia de fer alguna cosa per treure'm aquest pesat de sobre" En aquest enllaç del meu blog hi ha la informació d'aquell dia a Moià i els links d'alguns mitjans i comunicats de suport.
http://xavier-rius.blogspot.com.es/2012/09/ni-em-retracto-ni-pago-els-100000-euros.html
 
     El 25 de gener el Jutjat d'Instrucció n 15 de Barcelona va decidir inadmetre la querella, i PxC anuncià, dies més tard, el recurs pel que se celebrarà dimecres la vista a l'Audiència de Barcelona. No obstant, com es veu en twit del 12 de març del Sr. Anglada, potser en veure que legalment ho perdrà, fa un  tuit on diu que tota la querella era un pacte entre ell i jo "per fer-nos publicitat, sempre amics".  No obstant posteriorment ha tornat a fer tuits hostils cap a mi com els d'aquest cap de setmana, amb motiu que ell no va ser convidat a intervenir al congrés del Partido X La Libertad a Coslada (Madrid), que presidit per J M Ruiz Puerta ha reconvertit la inicial Plataforma X La Libertad creada per Anglada. Jo no vaig anar a Coslada, ell tampoc, però va tuitejar, com es pot comprovar en el seu compte que jo "rondava per Coslada com una rata de claveguera". 
     L'advocat que porta la meva defensa és Màrius Garcia Andrade.  

EN PRINCIPI NOMÉS HAURAN D'INTERVENIR ELS DOS ADVOCATS.  I A DIFERÈNCIA DEL DIA DE L'ACTE DE CONCILIACIÓ A MOIÀ, NO ES CONVOCA CAP ACCIÓ A L'AUDIÈNCIA DE SUPORT

        

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada