divendres, 7 de setembre del 2012

NI EM RETRACTO, NI PAGO ELS 100.000 EUROS. ANGLADA ANUNCIA 5 DEMANDES O QUERELLES


Aquest migdia s’ha celebrat al Jutjat de Pau de Moià, ubicat al mateix Ajuntament, l’acte de conciliació previ a la querella que per injúries i calumnies, a petició de José Anglada, president de Plataforma per Catalunya, per 5 fragments del llibre “Xenofòbia a Catalunya”, publicat ja fa un any. Anglada, que a l’igual que altres regidors de PxC de Vic i Mataró, va ser a la presentació del llibre, ara demanava que em retractés de 5 fragments i abonés la quantia de 100.000 euros. He estat acompanyat de l'advocat Màrius Garcia Andrade,
Els cinc aspectes que demanava que em retractés, més a més d’abonar els 100.000 eros eren: Un fragment de la pàgina 87, quan dic que l’Anglada regidor, l’any 2003, vol donar una imatge d’home assenyat diferent a la que tenia de jove de “franquista eixelebrat”. A la pàgina 101, que el 2007 durant la campanya electoral “escampen els pamflets falsos” (que en la sentència feta pública fa dos dies l’Audiència, sense negar el fets, diu que no són delictius, sinó només irònics). A la pàgina 225, que l’excap de llista de PxC de Tarragona denuncia i declara a la premsa i a mi mateix, que Anglada s’estaria quedant els diners que rep de l’Ajuntament del Vendrell per un assistent i que viu del partit.  Que a la 245, parlant de Salt i d’una mediació que vaig fer, jo dic que “em vaig sentit enganyat” i ara ja no puc ser neutral. I, per últim, a la 265, després d’explicar que a Salt es presenten llistes del MSR i de PxC, que “els caps rapats de Salt van votar majoritàriament PxC”.
Donat que jo ni m’he retractat ni he aportat els 100.000 euros demanats, ara Anglada ja pot posar la querella criminal per injúries, tal com estableix la llei.
A la porta de l’Ajuntament Anglada ha declarat a la premsa que em posarà cinc querelles o demandes: Una per injúries i calumnies (que exigia fer l’acte de conciliació previ d’avui), una per amenaces a un regidor de PxC, una per incitació a l’odi i la violència contra militants i dirigents de PxC (m’incrimina des de fa temps amb tuits i comunicats de la possible responsabilitat intel·lectual d’agressions), una per intrusisme professional en l’exercici del periodisme, i una per plagi en la redacció i publicació de “Xenofòbia a Catalunya”
Fora de l’Ajuntament a la Plaça de Sant Sebastià, hi havia 30 veïns i amics donant-me suporta amb cartells contra el racisme i el feixisme, sense que en cap moment s’hagin produït incidents. Ahir el Ple Municipal de Moià va aprovar una moció subscrivint el manifest de dotze entitats en suport meu. sobre aquesta presència d'amics davant l'Ajuntament Anglada ha tuitejat: "Blocaire X. Rius acompanyat acte consiliació prr 5 perrofletes i les seves amiguetes" (obre'l aquí)
Tal com han denunciat aquesta setmana el Sindicat de Periodistes de Catalunya (clica)  i el Grup de Periodistes Ramon Barnils (clica) en dos comunicats, entenc aquestes accions judicials de PxC dutes a terme després de dos mesos d’una campanya de twits i comunicats amenaçadors fets des de PxC, el que pretén José Anglada és fer-me callar, amedrentar els periodistes que escrivim sobre el racisme, la xenofòbia i extremadreta. Ja ho va tutiejar Anglada el 9 de juliol quan va dir “Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà el blocaire d’en Xavier Rius Sant. Altres seguiran el seu camí”. Acte seguit el Secretari de Relacions Nacional i Internacional de PxC, Enrique Ravello, va retuitejar-lo amb un “Muy bien dicho, aviso de navegantes…”  
Agraeixo les moltes mostres de suport que he rebut aquest dies (aquest matí hi ha hagut un centenar de twits de suport des de la professió periodísitica)  i repeteixo que no penso callar, continuaré escrivint d’aquest i d’altres temes a diaris, revistes i al meu blog; d’aquí un mes trec un altre llibre (una novel.la en català) i tinc en projecte un altre llibre sobre immigració i racisme 
 Amics i veïns fent-me suport
 Anglada anuncia que em posarà 5 querelles o demandes per 5 delictes.
Una trentena de veïns s'han concentrat a la Plaça de Sant Sebastià davant l'Ajuntament
 Anglada, la regidora Marta Riera i l'advocat Francisco Bueno escolten què declaro en sortir


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada