dissabte, 30 de juny de 2012

SÓLO 50 PERSONAS ASISTEN AL ACTO DE PLATAFORMA EN TORREJÓN (actualizado texto y fotos, domingo a las 19 h.)



Si Josep Anglada consiguió notoriedad en Cataluña con la manifestación contra la mezquita de Premià en 2002 (mira aquí), el estreno de Plataforma por la Libertad (PxL) hoy en Torrejón de Ardoz con la concentración contra la mezquita que se pretende abrir en el casco urbano ha sido, desde mi punto de vista, un fracaso de convocatoria. Los miles de personas que habrían firmado contra mezquita no se han dejado ver. Tal vez el Ayuntamiento que, asustado, hace tres días propuso que se ubicara en un polígono industrial, debería replantearse esta propuesta de cambio, más cuando Anglada ya ha dejado claro que, pese a que el cartel de manifestación era contra una mezquita en el casco urbano, "no queremos ninguna mezquita ni en el casco urbano, ni en ningún sitio de Torrejón, de España, ni de Europa" 
A la concentración han asitido unas 50 persona, la mitad venidas de Cataluña. (Yo he contabilizado 50 descontando los 10 o 12 periodistas, los policías de paisano que estaban entre el grupo y alguna mujer latina que pasaba por allí y al oir lo de "la invasión latinoamericana" marchó. El País en la foto que ha publicado poco después hablaba de sólo 40 personas. Anglada y Marta Riera han twitteado que no sé contar) 
Entre los asistentes de Madrid, portando la bandera blanca de PxL, estaba Eduardo Núñez, miembro de la asociación Genos y revista Europae y presidente de la Asociación Cultural de Amigos de León Degrelle. No estaba, en cambio, Enric Ravello, miembro de Genos-Europae, y Secretario de Relaciones Nacionales e Internacionales de Plataforma, es decir el responsable del proyecto de expansión a España de PxL. También estaban presentes algunos exirigentes de Democracia Nacional pasado a PxL, como José Ramón Hernández, de Burgos.
Arriba, José María Ruiz Puerta de PxL-Madrid
 Abajo, Robert Hernando (Secretario General de PxC), Josep Anglada, el concejal de Santa Coloma, Juan Gómez, el portavoz de PxL de Burgos, José Ramón Hernández (ex DN), la concejal de Vic, Marta Riera, y Eduardo Núñez, de ACALeón Degrelle y Genos, con la bandera en el hombro.

En el acto de hoy primero ha intervenido el abogado Jose María Ruiz Puerta, de PxL Madrid, (abogado de Manos Limpias contra Garzón, de Pedro Varela y defensor de Anglada por la falsa octavilla de Vic (Haz clic aquí)) que ha hablado de inmigración con un lenguaje mucho más educado que el que habitualmente utiliza Anglada, pero ha sido muy duro en sus críticas hacia la clase política y los poderes e instituciones finacieras. Además ha manifestado que asume este proyecto sabiendo que le llamarán xenófobo cuando, según él, no lo es. Ruiz ha dicho "Yo no tengo ningún problema con un señor por llamarse Mohamed o llamarse Wilson, el problema es la inmigración masiva", y en relación a la mezquita "si se construyen España acabará siendo islamizada".
A continuación ha intervenido Anglada que ha cargado contra el alcade de Torrejón, Pedro Rollán, que propuso cambiar el emplazamiento de la mezquita, y contra el alcalde de Badalona, el popular Xavier García Albiol y contra los políticos "corruptos y decadentes" Además ha negado ser independentista por más que defienda "mi región que es Cataluña" y la lengua catalana.
Acto seguido ha invitado a los musulmanes a abandonar España y contruir mezquitas en Marruecos o Arabia, y ha reivindicado los derecho de los coptos en Egipto.
Ha cargado también "ya que estamos en Madrid, contra la invasión de la inmigración latinoamericana y sus bandas de asesinos y delincuentes". Y ha dicho entre aplausos que su lema es "Primero los de casa, segundo los de casa y ¡tercero los de casa!"
Por último ha evocado la batalla de la Navas de Tolosa cuyo 800 aniversario conmemorá, lo que yo denomino extremaderecha, pero ellos se definen como identitarios o socialpatriotas, el próximo fin de semana.




 José Ramón Hernández, ex delegado de Democracia Nacional en Burgos, Anglada y J.M. Ruiz Puerta. 
Una de las personas que tomará protagonismo en Plataforma x La Libertad, pese a que no interveinen en este acto, será Manuel Menéndez Piñar, nieto de Blas Piñar (pincha aquí para ver entrevista a M Menéndez Piñar)


  Josep Anglada y Marta Riera ayer hicieron estos dos twits sobre mi artículo y las fotos de la concentración de Torrejón. Sin comentarios.

Josep Anglada i Rius@josepanglada
Xavier Rius Sant aprofita la seva visita al orgull gay per veure l'expansió de PxL de Torrejon

Xavier Rius Sant es tant dolent com a periodista que com a matemàtic quan se li acaben els dits de les mans ja non sap contar

  
 Lo cierto és que participó muy poca gente. Nada de 200 personas como dicen ellos(leer en la web de PxC) ; El País dice 40 (ir al artículo de El País)  ABC da también la cifra de 40 (leer en ABC, aquí) Yo conté a unas 65 en el momento máximo pero como había unos 12 periodistas, algunos policías de paisano y alguna mujer latina que pasaba por ahí y se quedó hasta que marchó asustada al oír lo de "la invasión latinioamericana de delincuentes", doy la cifra de 50. De esos (no hago la lista con nombres por respeto a la privacidad) bastantes concejales y militantes de PxC venidos desde Cataluña. Y como me decía una periodista que reside en Torrejón, "de aquí y del llamado Corredor de Henares (E-2000 tiene un concejal en Alcalá) no hay casi nadie" Vinieron sí algunas personas de la llamada área identitaria o extremaderecha de Madrid.

En cambio en la manifestacióncontra el racismo celebrada en día antes en Torrejón, la mayoria de los manifestantes eran de Torrejón. Ver fotos:










dijous, 28 de juny de 2012

ANGLADA EN TORREJÓN, TERCER INTENTO DE EXPORTAR PLATAFORMA


La recién creada Plataforma X La Libertad ha convocado una manifestación este próximo sábado en Torrejón de Ardoz contra la construcción de una mezquita en el casco urbano de dicha ciudad madrileña. Mezquita que en enero obtuvo ya todos los permisos y la asociación An Nur (la Luz) compró dos viejas casas deshabitadas de la calle del Almendro para levantarla en dicho solar.
El coordinador de PxL de Madrid es el abogado José maría Ruiz Puerta, ex militante de CEDADE, abogado de Pedro Varela, de Josep Anglada (por la octavilla falsa de Vic en 2007) y de Manos Limpias contra Garzón (ver aquí) 
 El ayuntamiento de Torrejón, gobernado por el PP, asusutado por la crispación generada por la irrupción de PxL propuso el pasado miércoles cambiar la ubicación por un solar en una zona industrial. Propuesta que en principio obtuvo el apoyo del PSOE, mientras IU se abstenía. Pero que nadie se lleve a engaño dado que, pese que la manifestación se ha convocado contra la contrucción de la mezquita en el casco urbano, Plataforma mantendrá la protesta si se traslada a un polígono indistrial dado que como dice siempre Anglada "No queremos ninguna mezquita ni en Cataluña, ni en España, ni en Europa ni en Occidente"

     Anglada se dio a conocer fuera de Vic en 2002 con la campaña contra la mezquita de Premià (Ver el vídeo de 30 minuts, de TV3) si bien muchos de los que en Premià apoyaron a Anglada se retiraron de la campaña al ver este programa que mostraba su pasado de extremaderecha. Mas tarde, siendo ya concejal en Vic, se creció cuando tras amenazar de convocar una manifestación bajo el lema de "No queremos Moros ni Negros" el alcalde demócratacristiano (también en Cataluña hay quien une religión y política) de Vic, Jacint Codina, consiguió que no se abriera un iglesia pentecostal evangélica  africana que ya tenía todos los permisos.
    Ahora con esta manifestación del sábado Anglada pretende iniciar la expansión de Plataforma fuera de Catalunya de cara a las próximas elecciones europeas. El responsable de esta expansión es el valenciano Enric Ravello, ex militante de CEDADE, MSR y Tierra y Pueblo, que es desde hace unos años Secretario de Relaciones Internacionales de PxC, y desde hace cuatro meses Secretario de Relaciones Nacionales e Internacionales, es decir, también de la expansión de Plataforma a nivel de España.  Pese a que no se ha tomado oficilamente la decisión Ravello sería el candidato de PxL a las elecciones europeas.
 Ravello y Anglada, a la izquierda, en el Baile de las Cofradías en Viena en mayo de 2010, con los líderes de la extremadrecha europea.
 Ravello cuando no habla o actua en nombre de Plataforma lo hace en nombre de la asociación Genos. Genos edita la revista Europae. En nombre de Genos intervino él en la gira que hicieron dos neofascistas italianos el pasado enero por distintas ciudades españolas, y así se anunciaba en la inaguración del Centro Militia en Barcelona, ahora llamado Casal Tramuntana y en nombre de Genos intervino, por ejemplo, en el acto del Proyecto Impulso de Castellón (ver aquí al final de la entrada)
 Convocatoria de la inaguración de Militia en la que debía intervenir Ravello y los neofascistas italianos Gabriele Adinolfi y Gianluca Iannone

Esta expansión de PxC fuera de Cataluña se hizo pública en el acto que Plataforma celebel 31 de marzo Plataforma per Catalunya celebró en la biblioteca Jordi Rubió de Sant Boi de Llobregat, con la participación de concejales y militantes propios y de simpatizantes de otros lugares del Estado. 
Alberto Grasa, concejal de Iniciativa Habitable en el municipio madrileño de Galapagar es, hoy por hoy, el único cargo público fuera de Cataluña del proyecto de Plataforma. Iniciativa Habitable obtuvo en 2007 cinco concejales en el municipio de Talayuela, en Cáceres, municipio donde un tercio de los habitantes son inmigrantes magrebíes, si bien el proyecto político se rompió y en las elecciones de mayo de 2011 Iniciativa Habitable, que utilizó también la sigla de Madrid Habitable, sólo obtuvo un concejal en Galapagar. Al finalizar la reunión Anglada explicó que se presentarían a las elecciones Europeas de 2014, cuestión que David Parada (Secretario de Organización de PxC) me había negado a mi unos días antes. 

Resulta curioso el cartel convocando a la concentración de Torrejón que presenta a Anglada como Presidente de Plataforma X La Libertad. Que yo sepa, todavía no ha celebrado el congreso de constitución que debería proclamarlo como tal.
Acto de Sant Boi del pasado 31 de marzo
  
Este será el tercer intento de expansión de Plataforma, no habiendo terminado nada bien los dos anteriores. 

            DOS INTENTOS QUE NO ACABARON BIEN
            

Como explico en mi libro "Xenofobia a Catalunya" la primera vez fue en 2004, cuando PxC sólo tenía cuatro concejales (Vic, Vendrell, Manlleu y Cervera) el ex militante de extrema derecha, César Román, crea Plataforma por Madrid y interviene en el segundo Congreso de PxC en Vic de noviembre de 2004. También se crean Plataforma por la Comunidad Valenciana, que presidía Damián S, y Plataforma por Castilla y León, que coordina Ignacio Moratinos. Todas harán de la inmigración y la denuncia de la corrupción, su eje. Pero la estructura orgánica de las plataformas sería confusa porque a pesar de que PxC sólo estaba legalizada en Cataluña, las diferentes Plataformas formaban parte de una misma Comisión Ejecutiva Nacional, y el dinero de Plataforma por Madrid se controlaba desde una cuenta de Plataforma Vigatana de una oficina de La Caixa en Vic. Así todas las Plataformas harán de la inmigración y la denuncia de la corrupción, su eje. Pero la estructura orgánica de las plataformas sería confusa porque a pesar de que PxC sólo estaba legalizada en Cataluña, las diferentes Plataformas formaban parte de una misma Comisión Ejecutiva Nacional, y el dinero de Plataforma por Madrid se controlaban desde una cuenta de Plataforma Vigatana de una oficina de La Caixa en Vic. Según Román, al margen de las discrepancias que surgirán "salvo August Armengol (el Vicpresidente y concejal del Vendrell) no había nadie con formación superior y el partido era monotemático con la inmigración. Con la apertura de las plataformas en Madrid, Castilla y Valencia los medios de comunicación entendieron el salto que hacíamos. Pero al mismo tiempo Anglada empezó a ser invitado a cenas y salidas en barco por empresarios del entorno de CiU. Eran sobre todo empresarios con intereses inmobiliarios. Para una persona que no había salido de Vic más que como vendedor de estética, representó una novedad, y comenzó endiosar a ya volverse mucho más despótico "(Alerta Digital, 14 de junio de 2010).
 Personalmente yo no sé si es peor que estos contactos con empresarios existieran o que, incluso con los suyos, fuera un fabulador. El hecho de que llevaría a romper con Plataforma por Madrid serían irregularidades económicas y que Plataforma en Vic, Manlleu El Vendrell votara en favor del Estatut que aprobó el Parlamento. 
 Lo que sorprende es que si el pleno municipal en el que Plataforma apoyó el Estatuto tuvo lugar el 7 de noviembre de 2005, por què Roman esperó ocho meses para romper. Más bien pienso que inicialmente las Plataformas prefirieron no darse por enteradas y cuando vieron que no podían continuar con Anglada, sacaron el tema del Estatuto para justificarse.Cuando son despedidos los trabajadores de Plataforma por Madrid al que se debía retrasos en los cobros, estos pusieron una demanda en los tribunales y entonces sale a la luz que no habían sido dados de alta en la seguridad social. En febrero de 2007 el Juzgado de lo Social número 21 de Madrid condenó Plataforma per Catalunya a pagar 52.628 euros a los tres trabajadores. Esto hará que la cuantía mensual que los ayuntamientos pagaban a PxC quede embargada.

  PLATAFORMA DE LAS CLASES MEDIAS, SEGUNDO INTENTO
            
En mayo de 2010, después de unos meses que Anglada tiene una gran notoriedad mediática en todo el Estado, gracias a la polémica del padrón de Vic, sale a la venta el libro de editorial Rambla, Sin mordaza y sin velos. Libro, firmado por Anglada, lleno de citas de pensadores, historiadores y referencias al islam, que muchos que conocen Anglada negarán que sea su autor. Uno de los que explicará que no lo es, será César Roman, de la antigua Plataforma por Madrid. Se dirá que el autor es el periodista de Intereconomía, Enrique de Diego, y propietario de editorial Rambla. De Diego acaba de crear Plataforma de las Clases Medias con un discurso similar al de Anglada, pero la persona que escribirá la mayor parte del libro será un sevillano que poco después también se distanciará de Anglada. El libro está prologado por Strache (FPO) y comienza el año 2025 cuando el Partido Islamista ha convertido en la tercera fuerza, propone la implantación de la sharia, mientras recibe la invitación del PP y PSOE de formar gobierno.PxC hará el 29 de mayo un acto multitudinario en el hotel City Park de Sant Just Desvern. El acto organizado al estilo americano, será sufragado por el nuevo Secretario General de PxC, el hispano, Pablo Barranco Schnitzler (que poco después dejará PxC) al que asistirán diferentes líderes antiislámicos europeos. El buen hablar de Barranco y su dominio de idiomas asustará a ciertos dirigentes de PxC (entre ellos Ravello) que creen que escala demasiado rápido. Barranco ha llevado a las filas de Anglada a Yolanda Couceiro Morín, ex militante de la Falange y del PP vasco y Directora de Minuto Digital que se pondrá al servicio de Anglada y De Diego.El sábado, 8 de octubre, seis semanas antes de las elecciones catalanas Anglada presenta en Madrid el libro Sin Mordazas y sin velo, en compañía de Enrique de Diego que aprovecha para hacer difusión de Plataforma de las Clases Medias. Aquella presentación será el primer error garrafal de campaña de Anglada. Estará el programa El Intermedio de la Sexta con el reportero Gonzo. (mira el video)

Como se ve en el vídeo del programa, ante un público de extrema derecha, después de que De Diego acuse a Montilla de querer hacer de Cataluña una república islámica por haber cedido terreno para la mezquita de Cornellà, Anglada repetirá aquella famosa frase de cuando conmemoraba el levantamiento franquista que "Cristo no nos abandonará Porque es nuestro Comandante y amigo. Y Cristo puede perder una guerra, pero nunca piede una batalla ". Pero en lugar de acabar con "Arriba España!" Como hacía de joven, llamará: "El islam no pasará, no pasará ....!" Anglada y De Diego, cargarán contra "la casta política parasitaria". Y será aquí cuando Anglada caerá en la trampa de Gonzo y demostrará que desconoce el libro. Gonzo dirá: "La cuestión no se si Anglada ha escrito o no el libro, lo que pasa es que no se lo ha leído"

 
Pocos días después Pablo Barranco, que dice recibir mails amenazantes de compañeros del partido, deja PxC al negarle un lugar entre los cinco primeros de la lista. Y Barranco explicará que Anglada tiene en la lista gente, como el dirigente de Vilanova i la Geltrú, Gerard Bellalta, condenado por el Supremo por vender contratos falsos a inmigrantes. Yolanda C. Morín y Minuto Digital también dejan de dar respaldo a Anglada. Enrique de Diego, de Plataforma de las Clases Medias, continuará ayoyando a Anglada, dado que quiere exportar en Madrid a las elecciones de mayo apoyo proyecto. Pero pasadas las elecciones catalanas De Diego denunciará Anglada por "mentiroso e incoherente", y criticará las ideas pagano-esotéricas, de extraterrestres y neonazis de Enrique Ravello, responsable de relaciones internacionales. Y Plataforma de las Clases Medias se disuelve o se congela.



PARA EL SIGUIENTE FIN DE SEMANA LA EXTREMA DERECHA, EL ÁREA SOCIALPATRIOTA, O LOS GRUPOS IDENTITARIOS ESPAÑOLES, LLÁMENSE COMO SE LLAMEN, HAN ORGANIZADO LA CONMEMORACIÓN DEL 800 ANIVERSARIO DE LA BATALLA DE LAS NAVAS DE TOLOSA Y SERÁ LA SEGUNDA OCASIÓN EN POCOS DÍAS PARA VER SU CAPACIDAD ORGANIZATIVA.

dissabte, 23 de juny de 2012

ES CONFIRMA LA MEVA HIPÒTESI SOBRE L'ATAC A L'STROIKA

Un cop aixecat el secret de sumari sobre l'atac a l'Stroika de Manresa, de la nit del 23 de març, sembla que es confirma la hipòtesi que vaig fer pública jo quatre dies després de l'agressió (clica a quí per llegir-ho)  sobre el mòbil de l'acció que seria una resposta als fets del 12 d'octubre al Poble Nou de Barcelona, tal com jo vaig dir tres dies després. La declaració d'un dels detinguts que ho va confesar va ser clau, donat que els altres, per més que els mossos tenien proves "tecnològiques" de la seva presència a Manresa a aquella hora, ho negaven. També va ajudar la informació donada per veïns de Capellades que van veure una furgoneta Mercedes Vito blava amb vidres tintats, recollint un conegut militants d'extremadreta a Capellades, dues hores abans dels fets. Als domicilis es va trobar proganda d'Alianza Nacional (cosa que no significa, en cap cas, que aquest partit sense  gaire estructura a Catalunya ho organitzés). I per la manera d'operar tenia alguna semblaça amb l'atac racista de Sant Vicenç de Castellet de 2002 i alguns dels detinguts sembla que s'hauria vist implicat en aquells fets (clica a quí)

El País també ho confirma que va ser la venjança pels fets del 12 d'octubre en la informació que publica avui:                

La venganza neonazi

 "Miércoles 12 de octubre de 2011. Sala de conciertos The Other Place. Ocho de la tarde. Barrio del Poblenou, Barcelona. Un centenar de jóvenes antifascistas, armados con piedras y botellas, y en su mayoría cubiertos con pasamontañas, arremeten contra la puerta del local, donde se celebra un concierto de música neonazi organizado por el partido ultra Democracia Nacional. Uno de los jóvenes cercados abre la puerta y recibe impactos de piedra en la cabeza. Es Alejandro Fernández, afiliado al Movimiento Social Republicano (MSR) y ahora impulsor del polémico Casal Tramuntana del Clot. Los antidisturbios llegan después del incidente y detienen a dos individuos
 
Viernes 23 de marzo de 2012. Sala de conciertos Stroika. Nueve de la noche. Polígono Els Dolors, Manresa. Una quincena de jóvenes skinheads salen de una furgoneta Mercedes. En una acción rápida y coordinada en la que utilizan barras de hierro, puños americanos y bengalas, agreden a las personas que hacen cola junto al local para asistir a un concierto de dos bandas de música antifascista: KOP y Non Servium. El ataque se salda con cuatro heridos. Uno de ellos, Albert M. G., de 16 años, queda herido muy grave y es ingresado en la UCI. Tras una intensa investigación, los Mossos d’Esquadra detienen en el Vallès a 12 neonazis por su presunta vinculación con el intento de homicidio. Algunos de ellos son militantes de partidos de extrema derecha, según fuentes judiciales.
¿Qué relación guardan ambos acontecimientos? Para los Mossos d’Esquadra, la venganza es el móvil del brutal ataque de Manresa, según fuentes de la investigación. Los neonazis, según la principal hipótesis que maneja la policía, acudieron a las puertas de la sala Stroika para vengar la humillación sufrida por el boicoteo antifascista del concierto del Poblenou durante el Día de la Hispanidad. El antagonismo ideológico entre skinheads y antifascistas se llevó al límite en aquella jornada en la que un menor estuvo a punto de perder la vida. “No conozco a las personas que han sido detenidas. No sé si les dio rabia el ataque del The Other Place, pero en ningún momento oí hablar de tomarse la revancha. Pensábamos que la justicia actuaría, pero solo hay dos detenidos, que además están en libertad”, explicó ayer Fernández a este diario.
La juez que investiga la agresión de Manresa ha levantado el secreto de sumario, lo que ha permitido conocer nuevos detalles del caso..."
 Foto del 12 d'octubre publicada a El País

 L'única dada de la informació del País que potser jo dubto és el fet que Alejandro Fernández sigui del nucli "impulsor" del Casal Tramutana. Fernández sí que està assistint entre el públic als Plens de L'Hospitalet i seu sempre amb els militants de PxC. 
anar a EL País, clica.

REGIÓ 7 TAMBÉ HO RECULL

Mossos confirma que l´atac nazi de l´Stroika va ser una venjança

Regió7 ja va apuntar la possibilitat d´una revenja pocs dies després que es produïssin els fets



REDACCIÓ/ MANRESA Els Mossos d´Esquadra han confirmat que l´atac feixista que es va produir a Manresa el 23 de març passat, en què, entre altres afectats, va resultar ferit de molta gravetat un jove de 16 anys, va ser una venjança nazi per uns fets ocorreguts uns mesos abans, el 12 d´octubre del 2011, a Barcelona.
La possibilitat que l´atac a Manresa, a l´exterior de la sala Stroika, abans del concert de Kop i Non Servium, pogués tenir relació amb uns fets que van passar al barri del Poble Nou de Barcelona, on un grup d´antifeixistes va boicotejar un concert organitzat per la formació ultradetrana Democràcia Nacional, ja la va apuntar Regió7 el 28 de març passat, basant-se en el bloc personal del periodista Xavier Rius, expert en xenofòbia. Ara, aquesta possibilitat, segons explicava ahir El País, ha estat corroborada pels investigadors dels fets.
A Barcelona un centenar d´antifeixistes van llançar pedres i botelles a la façana del local on es feia el concert de música neonazi. Un jove va rebre l´impacte de pedres. A Manresa, un grup de feixistes van acorralar el menor que va resultar ferit greu i un amic seu i el van apallissar fins a donar-lo per mort, segons va explicar ell mateix en l´entrevista que va concedir a aquest diari quan encara era a l´hospital.
anar a Regió 7

dimecres, 20 de juny de 2012

SANCIONATS DIRIGENTS DE PxC QUE VAN MANIFESTAR-SE AMB BURQUES A LA COPA DEL REI A L'HOSPITALET

(Actualitzat a les 22 hores, mira al final)
El Conseller d'Interior, Felip Puig, va fer públic ahir que el Departament ha imposat multes de 3.000 euros a cada un dels 23 militants de PxC identificats pels mossos, per vulnerar la llei de l'esport en un partit de Copa del Rei entre el Barça i l'Hospitalet celebrat el 9 de novembre al camp La Feixa Llarga, que va ser emès per televisió. Aquell vespre, en plena campanya electoral, PxC va desplaçar les 10 furgonetes de campanya electoral a L'Hospitalet de Llobregat i mentre els militants repartien propaganda a la porta de l'estadi, i membres d'Unitat Contra el Feixisme i el Racisme de L'Hospitalet en repartien de signe contrari,  els dos regidrs de PxC, Daniel Ordóñez i  Alberto Sánchez entraven amb els seus dos vehicles a l'estadi amb el passes que els havia lliurat l'Ajuntament. En un dels vehicles hi anava Josep Anglada. Portaven al maleter els burques i la gran pancarta que van exhibir, podent burlar així el control policial del recinte. Poc abans de començar el partit van entrar a dins una trentena de militants que repartien propaganda fora i van seure amb la resta de membres de PxC vinguts de municipis com Sant Adrià del Besos, Santa Coloma de Gramenet, Vilanova i la Geltrú, Olot, Salt o Torroella de Montgrí.
Llavors, a la segona part, 23 militants de PxC, que s'havien vestit amb burca, es van aixecar amb la pancarta  "Primero los de casa, Catalunya Fundation Europa 2025", a la vegada que mostraven el seu rebuig a l'acord signat pel club amb Qatar Fundation. 
 La policia els  va expulsar de les grades, mentre que el líder de la formació política xenòfoba, Josep Anglada, que en no participar-hi,  va poder continuar a les grades, va twitejar irònicament i penjar al seu facebook: "Per primera vegada es persegueix l'us del burka a l'espai públic!".
Entre els sancionats hi ha els regidors de L'Hospitalet, Daniel Ordóñez i Alberto SánchezMenchu Martí, regidora de Sant Adrià, el de de Santa Coloma de Gramenet, Juan Gómez, i Sergio Palomo, que en aquells moments era regidor a l'Ajuntament de Santa Coloma i ara, després de deixar el càrrec, a l'igual que Alberto Sánchez de L'Hospitalet, està vinculat al Casal Tramuntana.

Foto: Ramon Costa

L'entrenador del Barça, Josep Guardiola, va condemnar aquesta actitud xenòfoba en la conferència de premsa posterior al partit de futbol.
Interior els ha aplicat la sanció mínima que preveu la llei contra el racisme, la xenofòbia i la intolerància en l'esport. 
Plataforma ja ha anunciat que recorrerà les sancions i el regidor Alberto Sánchez ha dit que els que aplaudeixen la sanció són "els que brindaven per l'atemptat d'Hipercor"
El conseller Felip Puig ha fet pública la sanció d'Interior la conferència que va fer al matí al  Fòrum Europa. Anglada hi ha assistit i ha aprofitat l'ocasió per fotografiar-se amb el conseller. El secretari general de PxC, Robert Hernando, ha declarat en el comunicat enviat per Pataforma que "resulta padadoxal que vestir un burka en un camp de futbol suposi una multa i en canvi sumi punts per obtenir ajudes". Penso que aquest comentari seria susceptible de ser penat en base l'article 510-2 del Codi Penal que castiga el dir falsedats manifestes en relació a persones d'un orígen o religió.


 Foto enviada per PxC
Donada la duresa del conseller en sancionar manifestacions fora de la llei, com aquesta mateixa, o la multa de 4.500 euros a Salt a qui, sense identificar-los llavors, se'ls acusa d'organitzar una manifestació antifeixista a l'agost (clica aquí), li recordo al Conseller que continua sense sancionar-se els incitadors i convocants de la manifestació del 21 de març de 2011 a Salt, que es van fer reiterats crits racistes "Si el muerto fuera un moro darias la cara!" plenes de falsedats, es va agredir a la policia municipal i es va acabar sota casa l'alcaldessa intentant entrar per la força i cridant insults de tota mena.  ( i jo mateix vaig ser advertit "d'a veure que escrius demà!")
Com sap el Conseller, la crida a aquesta manifestació del 21 de març es va redactar en el domicili d'un càrrec gironí de la Generalitat, i també des del domicili d'aquest càrrec públic recent nomenada es va penjar total o parcialment a la xarxa fotos i un vídeo de més d'una hora, ple de consignes i mentides que incitaven a l'odi. Per aquesta manifestació s'ha citat a declarar al jutjat (per iniciativa de la Fiscalia) a algunes persones per insults i amenaces, però Interior no ha actuat contra els convocants e incitadors. 



RECOMANO AQUEST ARTICLE DE SAID EL KADAOUI SOBRE L'ISLAM I POLÍTICA

Recomano aquest article de Said El Kadaoui al Periódico

DIMECRES 20 DE JUNY DE 2012


LA IZQUIERDA Y EL ISLAM POLÍTICO, La religión el en debate público


 La socialdemocracia debe ser una alternativa a los movimientos islamistas, no su aliada
Saïd El Kadaoui 


Quien escribe estas líneas tiene ideas políticas. Cree que la socialdemocracia –es decir, visión progresista de la sociedad, participación ciudadana en la cosa pública e inclusión de las minorías sociales– es la opción política que mejor puede garantizar la justicia social. Y observa con
 preocupación la confusión, por no decir miedo, con que la socialdemocracia y la izquierda en general se relacionan con el islam político.
 Una primera idea básica debería ser, a mi juicio, el punto de partida: el islam político es, en el mejor de los casos, un adversario político para la socialdemocracia. Y cuando cruza las líneas rojas con propuestas que cuestionan la organización democrática de la sociedad deja de ser un adversario y se convierte directamente en un enemigo a combatir.

 Boualem Sansal,el escritor argelino, sostiene que el islamismo es una forma de fascismo. Partiendo de esta premisa es más fácil blindarse ante él como se hace con los partidos xenófobos (o quizá sería más exacto decir «como se hacía antaño») porque, no lo olvidemos, los radicales –salafistas et alter – son tan intransigentes o más que los xenófobos (odian a la mujer, a los homosexuales, a los no musulmanes y mucho más a los musulmanes laicos y a los ateos, y toleran como impuros a todos aquellos musulmanes que practican su religión de forma más relajada).
 En un reciente artículo, Félix de Azúa ( Decadencia del intelectual demócrata, El País, 29 de mayo) reseñaba elogiosamente el último libro de Paul Berman, un ensayo que, según Azúa, denuncia las trampas del progresismo que celebra, en virtud de la equidistancia, postulados islamistas como los de Tariq Ramadan , un ortodoxo que aprecia la modernización y la considera compatible con la religión coránica.
 Estaría de acuerdo con Berman (siempre a través de Azúa , puesto que no he tenido oportunidad todavía de leer su libro) en que Ramadan tiene una estudiada ambigüedad sobre temas como la lapidación por adulterio o la ablación, por ejemplo. A mi parecer, Ramadan es un encantador de serpientes peligroso. No creo que sus ideas tengan que ser defendidas, protegidas y mucho menos asumidas por la socialdemocracia.
 Mario Vargas Llosa es otro de los intelectuales que han criticado en más de una ocasión el silencio o el poco empeño que a su juicio ha puesto la izquierda en defender la democracia ante las embestidas del islam más retrógrado.
  Cito a estos autores y no a muchos otros que han escrito sobre el tema porque a estos dos los admiro y porque pienso que la izquierda no puede despachar a la ligera sus opiniones, pero lo hago también porque son dos intelectuales con algunos de cuyos planteamientos políticos discrepo profundamente. En el tema que nos ocupa hoy, me llama la atención, entre otras muchas cosas, que ambos elogien tan desmesuradamente a Ayaan Hirsi Ali, que, aun siendo una mujer extremadamente valiente, independiente y admirable, tiene ideas sumamente estereotipadas del islam, al que presenta todo él como una ideología tribal. Más interesantes me parecen las opiniones mucho más contrastadas y rigurosas de dos intelectuales como Fatima Mernissi y Nawal El Sadawi (cito a estas dos autoras porque tienen obra traducida al catalán y al castellano), cuyos textos no dejan duda de su adscripción en la izquierda política pero que no necesitan cargarse el islam como religión.
 Me encuentro entre los que en su momento creyeron que la elección como parlamentario de un socialista catalanomarroquí, Mohamed Chaib, contribuiría a clarificar y fortalecer el discurso de la izquierda con respecto al islam. Me equivoqué. Su paso por el Parlament y por el PSC ha sido, en este sentido, decepcionante. Algún día habrá que hacer un balance más frío y riguroso, pero lo cierto es que dio cancha al conservadurismo más recalcitrante de muchos de los marroquís y árabes que viven en Catalunya, no diferenció entre el islam como religión de muchos catalanes del islam político, y siempre se relacionó más cómodamente con la oficialidad de sus países de origen que con su sociedad civil.
 La socialdemocracia tiene que ser una alternativa al islam político. No su aliada. Y debe establecer lazos con los partidos de izquierda (haberlos, haylos) que llevan decenios luchando en todos los países amazigs –árabes, árabes y/o musulmanes– para tener una sociedad donde el laicismo sea la norma y donde no se regatee ningún derecho a la mujer, a los homosexuales y a todos los credos religiosos.

 Es conveniente recordar también que muchos de los que critican hoy la relación de la izquierda europea con el islam pretenden negar el pan y la sal al islam como religión de muchos europeos. Creo que incluso a nivel estratégico es mejor olvidarnos de nuestras propias filias y fobias (la religión, para mí, es algo totalmente prescindible) y no dar cancha a los radicales que, en un contexto de rechazo generalizado al islam, pueden aparecer como los únicos que no se pliegan ante dicho rechazo.
 
 Psicólogo y escritor. 

Anar al blog de Said el Kadaoui, clica

diumenge, 17 de juny de 2012

ACTE: "EL FEIXISME ARREU D'EUROPA, DE GRÈCIA AL CLOT"

Ahir al migdia vaig participar a l'acte "El feixisme arreu d'Europa, de Grècia al Clot", organitzat per Unitat contra el Feixisme i el Racisme del Clot-Camp de l'Arpa. 
Va intervenir una portaveu d'Unitat, que va demanar el tancament del Centre Social Militia, Casal Tramuntana i va explicar amb un mapa com el barri s'havia omplert de pintades feixistes els últims mesos. Va parlar l'activista grec Lefteris Banos, que va explicar la situació a Grècia i el creixement de la neofeixista Aurora Daurada (clica aquí), i jo mateix, que vaig analitzar el moviment identitari, neofeixista o d'extremadreta a Europa, Catalunya i l'Estat espanyol, on PxC exporta ara Plataforma por la Libertad. Vaig comentar com el moment actual té algunes semblances amb el que va propiciar la irrupció dels feixismes a Europa els anys 30. 
 També vaig explicar què és la Casa Pound a Itàlia i com el Casal Tramuntana s'emmiralla en aquesta experiència antisistema ubicada a l'extremadreta -els diuen que són identitaris- però que a nivell econòmic fa propostes en alguns aspectes semblants als de l'extremaesquerra i de l'esquerra social que demana el trencament amb la Unió Europea i la sortida de l'euro. 
Tot seguit una dotzena d'assitents van agafar el micròfon per exposar els seus punts de vista, mostrant la preocupació pel creixement d el'extremadreta i per l'obertura del Centre Tramuntana.






Link de l'acte d'Unitat Contra el Feixisme
Link facebook UCFiR de Sant Martí, Clot i Camp de l'Arpa.

dissabte, 16 de juny de 2012

ACTE CONTRA LES MULTES PER MANIFESTAR-SE A SALT I PRESENTACIÓ DE LA REVISTA UNIVERSALT



A Salt, un any després de les municipals, en les que Jaume Torramadé (UDC) va recuperar l'alcaldia -i té la majoria absoluta gràcies al vot incondicional dels dos regidors ex-PxC-, es va poder fer l'acte al Teatre Municipal en suport de Mostafà Shaimi i Sílvia Rispau, a qui la Conselleria d'Interior va imposar un multa de 4.500 euros, en fer-ho dins de la presentació del tercer número de la revista 17190 UniverSALT.
 Dic que es va haver d'aprofitar la presentació de la revista per fer l'acte de suport als dos sancionats per, suposadament, organitzar una manifestació antifeixista dies després de la que volia celebrar PxC a Salt contra la mesquita (clica aquí per anar a l'enllaç)  donat que difícilment s'hagués pogut fer en un local municipal de Salt si es convocava com a tal, de la mateixa manera que jo no vaig poder presentar el llibre Xenofòbia a Catalunya a Salt, i ho vaig fer al Centre Cívic de Santa Eugènia, al municipi de Girona, a pocs metres del terme municipal de Salt on l'alcalde de CDC no el va impedir (clica aquí).  
Com es va lamentar fa dos plens municipals, l'actual equip de govern va denunciar i cancel·lar el conveni amb la Fundació SER.GI  per la gestió de la Fàbrica Espai Jove, signat per l'anterior equip de govern (PSC-ERC), en no acceptar la Fundació SER.GI  la voluntat de l'actual equip de govern que Mostafà Shaimi fos reemplaçat per una altre persona.
  L'acte estava convocat per: 17190 UniverSalt, Senecat, Dones Amal, Magrebins sense fronteres, Grup Antirepressiu, L'Ortiga de Salt
Tenia el suport de: Diables d'en Pere Botero, La Saltenca, A.E Sant Cugat, Safareig Teatre, AMPA Les Deveses, Dones Endavant, Codenaf, Pau Ara i Sempre, Estampades, Capoeira Canigó, Acagia, Casal Saltenc Independentista, i la recuadació
es va destinar a la multa imposada per Interior a Mustafà Shaimi i Sílvia Raspau i al recurs que s'està tramitant.

A l'acte es va llegir l'editorial de la revista, crític amb la situació actual, que diu:   
"...Totes aquestes agitacions social provenen de  de la ciutadania  (...) i  tenen la capacitat d'agrupar gent molt diversa entre sí. Aconsegueixen trencar les pors al diferent gràcies a l'interés comú, les preocupacions comunes i somnis per compartir. La por, un sentiment que des dels mitjans de comunicació s'atia sense manies, porta  l'estigmatització de grups, mal anomenats marginals, per raó de gènere, d'origen, d'orientació sexual, de condició social, etc. Amb aquestes etiquetes  es pretén diferenciar els autèntics ciutadans  del que bo ho són. Aquest no-ciutadans doncs, no tenen els mateixos drets i deures que la resta, se´ls pot tractar de manera diferenciada i, fins i tot, excloure de la societat.   (...)
Volem ser testimonis de les iniciatives que actuen en positiu en el nostre poble i ser una d'elles. Volem valorar la riquesa humana de salt, dir-hi la nostra i contribuir localment a canviar el món!"


Van actuar en primer lloc Yacine & The Oriental Groove, que va deleitar amb sons del Magrib, després el grup Afrosijam, tot seguit Nuri de Salt (superant les seves pors inicials a l'escenari), Smoking Bambino i el cantant de Xàtiva, Feliu Ventura.    
Entre actuació i actuació van intervenir representants de diferents associacions de Salt i membres del col·lectiu Universalt. L'acte va durar dues hores, hi van assistir més de 200 persones, molts d'ells vinculats a diferents associacions saltenques. Hi van assistir regidors de l'oposició (PSC i IPS-CUP) i militants d'ICV-EUiA, i en acabar els parlaments i actuacions va continuar a la Plaça amb un sopar fred i xerrada animada fins tard.
Molta sort a UniverSALT i... compreu la revista.   (Clica aquí) 
Recomano l'article on dialoguen l'iman de Salt, Rachid Menda, i el rector de la parròquia de Sant Cugat, Felix Mussoll.









 ,








divendres, 15 de juny de 2012

UN NOU CENTRE SOCIAL "IDENTITARI" A BADALONA O BARCELONA?

Des de fa uns dies s'anuncia a la xarxa l'obertura d'aquest nou Centre Social "Identitari".
He fet diverses consultes a l'entorn que jo anomenaria d'extremadreta i ells defineixen com "identitari"  i ningú no en sap res. Alguns diuen que no és ni MSR ni Tramuntana, ni ex DN, cosa que voldria dir que podria ser àmbit 33 "Catalunya Catalana". O potser és només una broma per crear expectació.
Aquí hi ha la foto i el link. Ah! jo condemno tota violència contra qualsevol local o associació i els seus integrants!
Reprodueixo l'enllaç:

---------------------------------------------------------------------------------



En poco tiempo, si todo marcha según los plazos, habrá otro espacio identitario más en el área metropolitana de Barcelona, concretamente en Badalona.Mucha suerte a la gente del Centre Social JAUME I EL CONQUERIDOR. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Clica aquí per anar al web. 

dijous, 14 de juny de 2012

DETINGUDES 12 PERSONES PER L'AGRESSIÓ DE L'STROIKA

Finalment l'investigació policial ha donat les seus fruits i els mossos d'esquadra van detenir ahir 12 persones a diferents municipis del Vallès Occidental (Terrassa i Viladecavalls) i l'Anoia com a presumptes autors de l'agressió del 23 de març a la Sala Stroika de Manresa (clica aquí per anar a la informació de l'agressió) , on anava a actuar el grup KOP, en el marc de la gira "Antifa Combat Tour". En l'atac un jove va resultar greument ferit en ser colpejat reiteradament  amb pals de beisbol per uns dels atacants i va quedar estès a terra en mig d'un bassal de sang, mentre uns altres van ficar unes bengales dins d'un cotxe on hi havia uns joves, tot bloquejant-lis per la força les portes, per tal que no poguessin sortir. Aquests van evitar que s'incendiés el cotxe i apagar les bengales amb les ampolles de cervesa que tenien dins. Sembla que la Fiscalia imputaria entre d'altres uns delictes de tentativa d'assassinat i associació il·licita.   
          Les detencions de Terrassa es van fer a un pis del carrer Colom i a un altre del barri de Can Palet. El cas es troba sota secret de sumari, ahir es var realitzar diversos escorcolls i encara faltaria, al menys, una persona per localitzar i detenir. 
                   Foto: Manresa Info           
          Una de les pistes que seguia la policia era el d'una furgoneta Mercedes Vito blava amb vidres tintats, que va ser vista als voltants de lloc de l'agressió, des de la que haurien baixat alguns dels autors de l'atac. Aquest fet es va comentar entre grups col·lectius antifeixistes catalans i llavors algú els va advertir i es va informar als mossos que una furgoneta d'aquestes característiques havia estat vista recollint, dues hores abans de l'agressió, un conegut militant d'extremadreta en un descampat de Capellades i es va estudiar quin itinerari hauria seguit aquesta furgoneta fins arribar a Manresa i per davant de quines càmeres de seguretat hauria d'haver passat (com la de la caserna de la Guàrdia Civil de Manresa) sola o seguida d'algun altre vehicle fins arribar al polígon industrial de Manresa.
      El fet que els presumptes autors d'aquesta agressió siguin del Vallés i la Catalunya Central descarta la hipòtesi que algun grup d'extremadreta de fora de Catalunya havia exportat aquí una violència que, lamentablement, a llocs com el País Valencià o Madrid en alguns moments  ha estat freqüent. Més a més, municipis com Sabadell, Terrassa o Castellar del Vallés van sorgir fa una dècada diversos grups d'extremadreta, algun de cap rapats, que havien perpetrat nombroses agressions i amenaces, havent-se produït diverses condemnes després d'una tasca important dels mossos i de l'Ajuntament de Sabadell, que es va presentar com acció popular en els judicis, oferint advocats a les víctimes. Sembla, doncs, que els autors podrien estar vinculats o ser successors d'aquests grups que es donava per disgregats, dissolts o "congelats" o que havien madurat, abandonant la violència i es limitaven a portar la seva militància, només des d'un punt de vista d'acció política. 


Entre les hipòtesis de per què  s'havia produit l'agressió i amb aquesta virulència n'hi havien dues. Una, que era una resposta d'alguns militants d'extremadreta a l'atac a pedrades del concert de Democràcia Nacional del 12 d'octubre a Barcelona (que es va celebrar allà en prohibir l'Ajuntament de Sabadell l'acte en el local previst). En cap cas jo he dit que si fos aquesta la causa, l'atac l'haguessin fet els organitzadors ni els participants del concert. L'altra hipòtesis és que era una resposta o missatge cap el vocalista de de KOP, Juan Ramón Rodríguez Fernández, que va ser condemant i empresonat per passar informació al Comando Barcelona d'ETA  sobre Pedro Varela (llibreria Europa), informació que sembla que ETA va desestimar, però que va ser trobada per la policia.
 
A conseqüència d'aquells fets es van realitzar concentracions de rebuig a l'agressió a Manresa i a moltes poblacions del país. El regidor de PxC de Manresa, Albert Pericas, inicialment no va condemnar l'atac, després va signar la condemna dels grups municipals, més tard es va mofar de les manifestacions contra l'atac des del seu face i finalment va dir que si li tornessin a demanar no signaria la condemna.

          Concetració a Marsea de condemna.


Anar al web de KOP, clica.

Afegit divendres:
9 dels 12 detinguts van ingressar a presó, dos van quedar en llibertat provisional amb càrrecs i un menor lliure. Com ja deia dijous se'ls imputa temptativa d'assassinat, pertànyer a organizació il·legal, lesions, tinença il·lícita d'armes i també d'incendi. Dimecres segurament s'aixecarà el secret de deumari.