dilluns, 30 de juliol del 2012

EL SINDICAT DE PERIODISTES DENUNCIA LES AMENACES D'ANGLADA CAP A MI

El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha fet aquest comunicat sobre les amenaces a la meva persona fetes pel president de Plataforma x Catalunya, Josep Anglada, i altres dirigents del partit:

Contra les amenaces de Plataforma per Catalunya
“Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà el blocaire d’en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí”. Twitt de Josep Anglada, líder de Plataforma per Catalunya.
"Muy bien dicho, aviso a navegantes", twitt d'Enric Ravello, secretari de relacions nacionals i internacionals de PxC
El blocaire d’en X. Rius Sant tant sols rep el suport d’un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara.#osona #pxc. Josep Anglada
Un blocaire anomenat Carles Solà demana ajuda per un altre blocaire anomenat X. Rius Sant. Quin far de riera que ens farem #osona #pxc.Josep Anglada
Totes aquestes piulades, d'entrada despectives cap a uns companys de professió, s'han escrit les darreres setmanes contra el periodista especialitzat en moviments d'extrema dreta Xavier Rius Sant, arran de la informació que va fer d'un acte de PxC a Torrejón de Ardoz que no va ser del gust de la direcció d'aquest partit.
El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) creu que poden ser interpretades com amenaces a la integritat física del company, i d'altres, i per això les condemnem enèrgicament reclamant de qualsevol dirigent polític que respecti la llibertat d'informació i d'expressió i respongui amb arguments les opinions que no li agradin, però no amb amenaces tan greus i poc subtils com aquesta.
La convivència democràtica ho agrairà i els drets a la lliure informació, que inclou el dret de rèplica, també.
 (Clica aquí per llegir al web del SPC)

Els fets són els següents:
El 30 de juny jo vaig a Torrejón de Ardoz a la concentració manifestació de Plataforma x La Libertad contra l'obertura d'una mesquita. L'acte es anunciat com l'inici de l'expansió de Plataforma arreu de l'Estat, ara amb la marca Plataforma por la Libertad. El País de Madrid els dies anteriors dóna amplia difusió a la polèmica de la mesquita i de l'acte que farà Anglada i el dirigent de PxL, José María Ruiz.
A l'acte no hi van més de 50 persones, moltes vingudes de Catalunya i publico que José María Ruiz que intervé en nom de PxL al costat d'Anglada és Jose María Ruiz Puerta, ex president del grup neonazi CEDADE, advocat de Pedro Varela i advocat de Manos Limpias contra Garzón. Constato y publico a diferents mitjans que entre els qui són al costat d'Anglada, portant la bandera de PxL, hi ha Eduardo Núñez, actual president de l'Asociación Cultural de Amigos de León Degrelle (cap de les SS que Franco va acollir i donar nacionalitat).També hi ha algun dirigent de Democracia Nacional de Burgos i Madrid que han entrat al projecte d'Anglada. Jo escric que el fet que només hi assisteixin unes 50 persones, sense presència de veïns de Torrejón, és un fracàs de l'acte.  Diversos membres de PxC twittejaran que no sé comptar i que he aprofitat el Dia de l'Orgull Gai de Madrid per passar-me per Torrejón.

La nit del 3 al 4 de juliol el secretari general de PxC, Robert Hernando, comença a difondre i recomanar via twitter un compte fals de twitter amb el meu nom i la meva foto amb continguts de tipus sexual. Aquest compte fals twiteja amb diferents membres de PxC. Jo poso denúncia el dia 5 a la comissaria dels mossos de Vic pel fet que algú hagi fet un compte amb el meu nom i la meva foto. Poc després aquest twitter desapareix(Llegir denúncia i captures de pantalla del twitter fals)  

Llavors Josep Anglada anuncia via twitter que em denunciarà a mi per calumnies. Al web posa la mateixa foto del twitter fals amb comentaris irònics -posats en boca meva- sobre el que farà l'endemà. El 7 de juliol posa un denúncia al jutjat e Vic contra mi per calumnies i injúries.També twittejarà que més a més es planteja posar-me una querella en base l'article 510 del Codi Penal (provocació a l'odi, la discriminació i la violència)

La matinada del 9 de juliol va més enllà i fa el twitt que diu:
"Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà el blocaire d'en X Rius Sant, altres seguirant el seu camí"
Tot seguit el Secretari de Relacions Nacionals i Internacionals de PxC, Enric Ravello, twitteja: "Muy bien dicho, aviso a navegantes"

El dilluns 16 de juliol el periodista de TV3, Carles Solà, fa un article a Mediacat (clica per llegir)  explicant el cas i denunciant les amenaces, que genera nous twitts burlescos d'Anglada cap a Carles Solà i cap a mi.

Informació a Nació Digital, clica

Contra las amenazas de Plataforma per Catalunya:
"...el Sindicato de Periodista de Catalunya/ Sindicat Professional de la Comunicació, cree que pueden ser interpretadas como amenazas a la integridad física del compañero y de otros..."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada